Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Radera poster i egna inlägg etc

• Vänligen logga in för att kunna svara
25 svar till detta ämne

#1 David T

David T
  • Medlem
  • 1 780 inlägg
  • OrtUppland
  • KameraNikon F3
  • OptikAF 180MM/2.8,AF-S 300/4, 35mm 2.0AIS, 85mm 2.0AIS, Tamron 24-70 VC Di Nikon 24mm 2.8D, Nikon AF-D 85/1.8
  • TillbehörNikon SB900, Triopo GT-3230X8C kolfiberstativ + B-2 kulled

Postad 05 augusti 2011 - 08:14

Kan man göra så att den som skapar en tråd kan radera andras poster som svarar i tråden? Har tyvärr sett att folk "förstör" trådar genom att posta massa lustigheter och tyvärr gör det att tråden tappar infon väldigt fort, ta en titt på min post i medlemsträffar ang Stockholm nu på lördag 1 har svarat att han skulle dit resten är bara rent blaj. Eller så får moderatorerna bli hårdare för att stävja detta. Jag gissar att detta händer i fler trådar.

Men jag är i varje fall less på att få trådar kapade med nonsens.
  • 0

#2 Oliver

Oliver
  • Admin
  • 4 428 inlägg
  • OrtVästerås, Sweden
  • Kamera2st Nikon
  • OptikSvarta
  • TillbehörLite allt möjligt

Postad 05 augusti 2011 - 08:44

Vi har valt att ni inte ska kunna ta bort andras inlägg för det kan bli så fel om det saknas svar och dylikt. Det är bättre om du i det här fallt säger till och ber folk att inte kapa tråden.
Moderatorerna kan omöjligen läsa alla trådar och alla inlägg, tyvärr.
Rapportera gärna dock, så kan vi göra något åt det!
  • 0

Var inte rädd att prova nya vinklar, du kan alltid radera efteråt....

#3 jocke

jocke
  • Medlem
  • 1 328 inlägg
  • OrtVästerås
  • KameraD80
  • OptikSåna där olika långa...
  • TillbehörSB-800

Postad 05 augusti 2011 - 08:46

Radera sitt eget inlägg då? Jag får bara error när jag ska göra det.
  • 0

#4 Oliver

Oliver
  • Admin
  • 4 428 inlägg
  • OrtVästerås, Sweden
  • Kamera2st Nikon
  • OptikSvarta
  • TillbehörLite allt möjligt

Postad 05 augusti 2011 - 08:52

Som jag skrev så har vi tagit bort möjligheten för er att ta bort inlägg (även era egna), då det blir konstigt om det helt plötsligt saknas inlägg och innehållet blir obegripligt.
Vi hade problem med det förut!

David: såg att du sa till i din tråd. Får se hur det utvecklas.
  • 0

Var inte rädd att prova nya vinklar, du kan alltid radera efteråt....

#5 David T

David T
  • Medlem
  • 1 780 inlägg
  • OrtUppland
  • KameraNikon F3
  • OptikAF 180MM/2.8,AF-S 300/4, 35mm 2.0AIS, 85mm 2.0AIS, Tamron 24-70 VC Di Nikon 24mm 2.8D, Nikon AF-D 85/1.8

Postad 05 augusti 2011 - 08:54

ok då vet jag kommer då utnyttja -1 funktionen till max och dela ut ett - till alla poster som inte är relevant till skaparens frågeställning.
  • 0

#6 jocke

jocke
  • Medlem
  • 1 328 inlägg
  • OrtVästerås
  • KameraD80
  • OptikSåna där olika långa...
  • TillbehörSB-800

Postad 05 augusti 2011 - 09:14

Som jag skrev så har vi tagit bort möjligheten för er att ta bort inlägg (även era egna), då det blir konstigt om det helt plötsligt saknas inlägg och innehållet blir obegripligt.

David: såg att du sa till i din tråd. Får se hur det utvecklas.

Lägg in en spärr där det bara är möjligt att radera sitt egna inlägg inom 5 minuter? Ibland gör man ju tabben och klicka i fel tråd och skicka iväg ett inlägg. Bara ett förslag.
  • 0

#7 eketjall

eketjall
  • Medlem
  • 5 393 inlägg
  • OrtEskilstuna
  • KameraD80
  • OptikT17-50/2.8VC N50/1.8 N35-70/3.3-4.5
  • TillbehörSB800 2xYN460II

Postad 05 augusti 2011 - 09:36

ok då vet jag kommer då utnyttja -1 funktionen till max och dela ut ett - till alla poster som inte är relevant till skaparens frågeställning.

Använd istället "Rapportera-knappen" till vänster om du vill att en moderator ska göra något åt saken. +/-1 gör varken till eller från i frågan egentligen.
  • 0
Postad bild

#8 Björn

Björn
  • Admin
  • 1 750 inlägg
  • OrtStockholm

Postad 05 augusti 2011 - 09:48

Jag är ganska säker på att rättigheterna är satta så att användare kan göra en soft-delete på sina egna inlägg (dock inte på en tråd)
  • 0
Mitt bildgalleri - www.bjornhellstrom.se

#9 chrille

chrille
  • VIP-medlem
  • 14 261 inlägg

Postad 05 augusti 2011 - 10:01

Kan hålla med att det spårar ut ibland på vissa trådar och jag är en av dessa som hjälper till. :)
Man kan tillägga i tråden att inte skriva en massa trams om man nu inte gillar det eller det förstör tråden.
  • 0

//Chrille :) 

#10 Howzer

Howzer
  • Admin
  • 4 789 inlägg
  • OrtN 59°32 E 18°32 ungefär :)
  • KameraFilm, CX, DX och FX
  • Optik8mm till 200 mm, ibland ×1.7 eller ×2.0
  • TillbehörEtt och annat...

Postad 05 augusti 2011 - 10:10

Kan hålla med att det spårar ut ibland på vissa trådar och jag är en av dessa som hjälper till. :)
Man kan tillägga i tråden att inte skriva en massa trams om man nu inte gillar det eller det förstör tråden.

Att man inte ska skriva en massa trams kan man väl snarare tycka är ganska självklart...
  • 1
Postad bild

#11 chrille

chrille
  • VIP-medlem
  • 14 261 inlägg

Postad 05 augusti 2011 - 10:15

Att man inte ska skriva en massa trams kan man väl snarare tycka är ganska självklart...

Tydligen inte. ;)
  • 0

//Chrille :) 

#12 David T

David T
  • Medlem
  • 1 780 inlägg
  • OrtUppland
  • KameraNikon F3

Postad 05 augusti 2011 - 10:26

Tack för alla svar då kommer jag använda rapportera knappen istället.
  • 0

#13 bigbongo

bigbongo
  • Medlem
  • 4 099 inlägg
  • OrtMölndal
  • KameraCoolpix 3100
  • TillbehörPutsduk.

Postad 05 augusti 2011 - 10:26

När man "raderar" egna inlägg tycker jag att det är trevligt att använda överstrykningsfunktionen; man drar tillbaks det man säger men det finns ändå kvar. Det kanske inte passar alla eller i alla lägen men trådarna "förstörs" inte som nämnts ovan då inlägg tas bort helt.
  • 0

#14 bigbongo

bigbongo
  • Medlem
  • 4 099 inlägg
  • OrtMölndal
  • KameraCoolpix 3100
  • TillbehörPutsduk.

Postad 05 augusti 2011 - 10:32

Men det kommer säkert finnas en rejäl gråzon där du tycker att ett inlägg inte är relevant medan andra tycker det. Det blir lite märkligt att det ska rödmarkeras hit och dit då. Jag tror bara att det bidrar till stämningssänkningen. (Väntar nu på rödmarkering på detta inlägg då det inte direkt handlar om att radera inlägg vilket var ursprungsfrågan.)
  • 2

#15 David T

David T
  • Medlem
  • 1 780 inlägg
  • OrtUppland
  • KameraNikon F3

Postad 05 augusti 2011 - 10:49

Visst men bidrar inte detta att det postas skräp bara för att vara lustig oxå till stämningssänkningen? Jag blir bara förbannad då jag väntade mig svar men istället fick massa annat skräp postat som inte hade något med original posten att göra.
  • 0

#16 bigbongo

bigbongo
  • Medlem
  • 4 099 inlägg
  • OrtMölndal
  • KameraCoolpix 3100
  • TillbehörPutsduk.

Postad 05 augusti 2011 - 11:04

Visst men bidrar inte detta att det postas skräp bara för att vara lustig oxå till stämningssänkningen? Jag blir bara förbannad då jag väntade mig svar men istället fick massa annat skräp postat som inte hade något med original posten att göra.

Jo, det bidrar också. Ingen tvekan om det. Sett från våra ögon. Problemet är ju att andra tycker annat. Jag tror att det bästa sättet är bemöta oönskade inlägg själv där man faktiskt kan be postaren att t.ex. "radera" dvs ta bort texten och göra inlägget tomt. Vill inte postaren göra detta så har man åtminstone visat att man inte tycker att det var ok. När någon vänder sig direkt till mig med ett "klagomål" så kan jag ju lära mig något av detta. Visst är det lätt att surna till själv då men det får man jobba på att hantera.
  • 1

#17 Nimrod

Nimrod
  • Medlem
  • 7 803 inlägg
  • OrtHuddinge
  • KameraF601, D800
  • Optik50/1,8D 105/2,8 24-70/2,8 70-200/2,8

Postad 05 augusti 2011 - 11:10

Att man lägger in lite roliga inlägg mitt i den seriösa debatten tycker jag bidrar till stämningshöjningen här på forumet.
Men har man startat en tråd och inte vill ha stämningshöjning får man väl säga ifrån, precis som du gjorde i din tråd.
Personligen gör det mig inget om någon går lite OT i en tråd jag startat.
Vi är ju flera olika personligheter här på forumet, och alla tycker inte lika om hur det ska vara i trådarna. Och det hade väl blivit tråkigt.
Titta nu är vi redan OT! Trådrubriken är ju "radera poster i egna inlägg etc" men det här inlägget kan kanske kategoriseras under etc. :)
  • 3
/Nimrod Postad bild

#18 bigbongo

bigbongo
  • Medlem
  • 4 099 inlägg
  • OrtMölndal
  • KameraCoolpix 3100
  • TillbehörPutsduk.

Postad 05 augusti 2011 - 11:17

Jag tycker det är bra att David T tagit upp ämnet för diskussion. Vi ser snabbt här att vi tycker olika och att det blir väldigt svårt att vara "svart/vit" i frågan om lustigheter i trådar. I en tråd tycker jag att det bidrar och i en annan att det inte bidrar.
  • 0

#19 David T

David T
  • Medlem
  • 1 780 inlägg
  • OrtUppland
  • KameraNikon F3

Postad 05 augusti 2011 - 11:29

Lustigheter kan man väl skapa egna trådar om man vill skriva, varför besudla trådar någon annan skapat och väntar ett seriöst svar jag kommer fundera över helgen om jag ska stanna på detta forum eller om jag ska avsluta min tid här.

Jag ska inte behöva tala om att jag jag vill att nonsens ska skrivas i min tråd eller hur jag nu vill ha det. Jag förväntar mig att man får svaret på det man frågar om, vill jag ha nonsens svar så skapar jag en egen tråd för det ämnet.
  • 0

#20 AndersT

AndersT
  • Medlem
  • 7 137 inlägg
  • KameraD70 -> D7000 -> D600
  • Optik5 st utan zoom, 2 stycken med zoom
  • TillbehörMedlemskap på NF & usb-sladd

Postad 05 augusti 2011 - 11:43

Lustigheter kan man väl skapa egna trådar om man vill skriva, varför besudla trådar någon annan skapat och väntar ett seriöst svar jag kommer fundera över helgen om jag ska stanna på detta forum eller om jag ska avsluta min tid här.

Jag tycker personligen att det vore synd om du bestämmer dig för att lämna forumet.

Jag ska inte behöva tala om att jag jag vill att nonsens ska skrivas i min tråd eller hur jag nu vill ha det. Jag förväntar mig att man får svaret på det man frågar om, vill jag ha nonsens svar så skapar jag en egen tråd för det ämnet.

Det är väl en gråzon, på en medlemsträfftråd skulle vi ju kunna gemensamt bestämma att "Ja" och "Nej" vore de enda godkända svaren, men det vore något sterilt. Alltså tillåter ju sig användarna att avvika något ifrån ämnet, vissa mer än andra, som i detta fall ett skämt om vilka som är portade, i nåt annat fall ett förslag/tips på vart man kan gå.

Som vanligt så är väl grunden till att du känner så här helt enkelt att vi här på forumet känner varandra för dåligt, inte att vi är ute efter att förstöra för varandra. Vissa, tex Nimrod ovan, skrev att det inte spelade nån roll om man kör lite OT i hans trådar, medans tex du inte har samma tolerans för det. Jag tror att om vi alla skulle ses i verkliga livet skulle det lösas genom kroppsspråk och vi "offtopicare" skulle snabbt förstå att vi är ute och cyklar, här är det tyvärr inte lika enkelt.

Slutligen tycker jag det är bra att du säger ifrån. Hoppas du bestämmer dig för att ge forumet och oss andra här en ny chans.
  • 1
-

En variant av webbpublicering: Dropbox-guide
Länklista till informativa trådar

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar